• Doelpuntloos gelijkspel tegen Ajax Amateurs

26 mrt 2023 PeterPieuw
  • Eemdijk heeft met 0-0 gelijkgespeeld tegen Ajax. In een wedstrijd, die gekenmerkt werd door een harde westenwind waardoor het moeilijk voetballen was, had Eemdijk het lastig. Ajax was gedurende de hele wedstrijd de betere ploeg, maar wist het overwicht niet in een doelpunt uit te drukken.

Eemdijk moest het tegen Ajax stellen zonder de sterkhouders Jordie Huijgen en Zeger Beukers. Jordie raakte vorige week in de slotfase tegen Genemuiden geblesseerd aan zijn knie en Zeger Beukers liep dinsdagavond in de bekerwedstrijd tegen Geinoord een kuitblessure op. Jasper Beekhuis en Rick Blokhuis waren hun vervangers en die deden dat uitstekend. Rick werd zelfs verkozen tot Man of the Match!

Vanaf het eerste fluitsignaal van de prima fluitende scheidsrechter Kraak was Ajax de bovenliggende partij. Eemdijk kwam niet echt in het ritme en kon aanvallend weinig klaarspelen. Ajax kreeg na vijf minuten een aardige kans, maar die werd niet benut. Verder gebeurde er niet veel voor beide doelen. Conclusie bij het rustsignaal over de eerste helft: veel wind en weinig kansen.

Na de rust werden de weersomstandigheden nog slechter. De wind wakkerde nog meer aan en gedurende de tweede helft ging het ook nog bij vlagen stevig regenen. Het spelbeeld bleef grotendeels hetzelfde. Ajax was sterker en veelvuldig op de helft van Eemdijk te vinden. Eemdijk kwam wel wat vaker in de aanval, maar kwam niet tot grote kansen. Geluk had Eemdijk toen Ajax bij een overtalsituatie verzuimde om de geheel vrijstaande Rydell Poepon goed aan te spelen en de bal nog door Eemdijk onderschept kon worden. Bij een indraaiende corner kon Rick Blokhuis nog net met zijn hoofd en met behulp van de lat de bal uit het doel koppen. In de laatste minuten en in de blessuretijd was het Eemdijk dat opportunistisch nog wat aandrong en wat dreigend werd voor het Ajax-doel, maar daar bleef het bij en om eerlijk te zijn had een doelpunt van Eemdijk niet verdiend geweest.

Zo eindigde de wedstrijd zoals die begon in 0-0. Later bleek dat Genemuiden met 1-0 had verloren van SDVB. Hierdoor liep Eemdijk toch nog een punt uit en is de voorsprong nu 14 punten op Genemuiden en Swift. Volgende week zaterdag speelt Eemdijk opnieuw thuis. SDVB uit Barneveld is dan de tegenstander. Tot dan!