• Aanstande zaterdag staat er weer een topper op het programma voor Eemdijk. De ploeg moet aan de bak bij SC Genemuiden. Op dit moment is Genemuiden de naaste achtervolger van Eemdijk met een achterstand van 10 punten.

In de vierde divisie B zijn er nog 9 speelronden te gaan. Met de voorsprong die Eemdijk heeft kan Eemdijk een heel grote stap zetten naar het kampioenschap als er van Genemuiden gewonnen wordt. Voor Genemuiden zal het voelen als een laatste kans om de competitie nog enigszins spannend te maken. Bij winst van Genemuiden wordt de achterstand verkleind naar 7 punten en als Genemuiden dan zijn wedstrijden blijft winnen komt er misschien nog wat druk bij Eemdijk te liggen.

Na de winterstop behaalde Genemuiden uit de 6 gespeelde wedstrijden 12 punten. Drie keer werd er gewonnen en drie keer gelijkgespeeld. Afgelopen zaterdag speelde Genemuiden thuis met 1-1 gelijk tegen Ajax Amateurs. Dat was een teleurstellend resultaat. Wel heeft Genemuiden inmiddels beslag gelegd op de 2e Periodetitel. Maar gezien de ambities die club heeft is dat niet genoeg en willen ze dolgraag promoveren naar de 3e Divisie.

Maar die stap naar de 3e Divisie wil Eemdijk ook maken. En dat hebben 'De Diekers' geheel in eigen hand. Tot nu toe speelde Eemdijk vier keer uit bij Genemuiden. Drie keer werd er verloren en slechts één keer werd er gewonnen. Dat was in seizoen 2017-2018 toen Eemdijk met 2-4 won en later ook kampioen werd. Wij tekenen natuurlijk voor eenzelfde scenario. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt weten wij zaterdagmiddag om 16:30 uur. Eemdijk weet zich gesteund door een supportersschare die met twee bussen naar Genemuiden afreizen. En we verwachten dat ook het thuispubliek in grote getalen aanwezig zal zijn. Alle ingrediënten zijn dan ook aanwezig voor een mooie en hopelijk sportieve wedstrijd.

Scheidsrechter is dhr. Marco Oosting. Aftrap is om 14:30 op het fraaie Sportpark De Wetering. Tot zaterdag Diekers!