• Zaterdag alweer de derde speelronde in de Vierde Divisie B. AVV Swift uit Amsterdam is te gast op sportpark De Vinken.

Swift heeft zijn beide wedstrijden gewonnen. Bij Buitenpost won de ploeg met 0-3 en afgelopen zaterdag waren de Amsterdammers met 1-0 te sterk voor Genemuiden. Zo is Swift de trotse koploper, samen met Ajax, van de Vierde Divisie B. En ook knap, er werd nog geen tegendoelpunt geïncasseerd.

Eemdijk verloor zaterdag met 4-2 van CSV Apeldoorn. Een onnodige nederlaag die de ploeg volledig aan zichzelf te wijten had. Tegen Swift is er dan de gelegenheid om zich te revancheren voor het slechte optreden tegen CSV. En als Eemdijk mee wil doen om de bovenste plaatsen dan is zaterdag een goed resultaat erg welkom. Maar dat zal niet gemakkelijk zijn. Swift is altijd een goed voetballend team. Daar zal Eemdijk een gezonde portie werklust tegenover moeten zetten. En de inzet zal vanaf het begin 100% moeten zijn. Het belooft een interessante ontmoeting te worden.

Vorig seizoen werd het thuis 3-3 tegen Swift. Uit won Eemdijk met 1-4 en dat was een van de betere wedstrijden van het seizoen. Swift eindigde vorig seizoen op de tiende plaats en dat was een teleurstellende klassering. Swift moet het dit seizoen zeker beter kunnen doen en gezien de start is dat zeker mogelijk.

Scheidsrechter is Dhr. Sven Spaan. Hij wordt geassisteerd door Dhr. Joop van Ditmarsch en Mevr. Ashley de Haan. Aftrap op Sportpark De Vinken is om 14.30 uur. Tot Zaterdag!