• Het WK is in volle gang. En nu zit het WK de competitie in de weg. De wedstrijd Eemdijk – HZVV begint zaterdag daarom al om 13.00 uur. Zo kan iedereen die dat wil daarna Oranje kijken in hun 1/8 finale tegen de Verenigde Staten.

Eemdijk is winterkampioen. Met een voorsprong van 8 punten op Genemuiden en met nog 2 wedstrijden te spelen voor de winterstop is Eemdijk niet meer van de koppositie af te stoten. Dat is natuurlijk een fantastisch tussenresultaat maar het is duidelijk dat Eemdijk meer wil dan alleen een periodekampioenschap en een nietszeggende titel van winterkampioen. Trainer Willem Romp gaf al aan dat hij graag de huidige voorsprong in stand wil houden. De competitie is nog lang en na de winterstop heeft Eemdijk direct een paar lastige wedstrijden voor de boeg. Om de voorsprong te behouden zal de reeks van overwinningen tegen HZVV uitgebreid moeten worden.

Onze gasten uit Hoogeveen hebben het heel lastig. Er werd maar twee keer gewonnen en drie keer was er een gelijkspel. Met 9 punten staat HZVV voorlaatste. Uit de laatste vier wedstrijden werd er alleen tegen Buitenpost een puntje gepakt. Verwacht mag worden dat HZVV zal strijden voor een goed resultaat tegen de koploper. Vorig seizoen won Eemdijk twee keer van HZVV. In februari werd het in Hoogeveen 1-2, en in mei werd het in Bunschoten 2-1. Maar ook nu geldt: resultaten in het verleden zeggen niets over de komende wedstrijd die gewoon op 0-0 begint.

Scheidsrechter is Dhr. Marco Oosting. Hij wordt in ieder geval geassisteerd door Dhr. Danny van Velzen. Van de 2e assistent heb ik op moment van schrijven nog geen informatie. 13.00 uur is de aftrap op Sportpark De Vinken. Tot zaterdag!