• Zaterdag wacht dan voor Eemdijk de verre uitwedstrijd tegen Buitenpost. Met 32 punten staat Buitenpost op de 11e plaats. De voorsprong op de P/D plaats bedraagt 2 punten. De laatste wedstrijd van Buitenpost was de Friese derby tegen ONS Sneek. Buitenpost won die wedstrijd met 3-2 en dat waren welkome punten in de strijd om de nacompetitie te ontlopen.

Bij Eemdijk pakte Buitenpost knap een punt. Eemdijk kwam in de 2e helft op voorsprong door een mooie goal van Dennis Hollart. Maar vlak daarna kreeg Buitenpost een penalty na vermeend hands van dezelfde Dennis Hollart. Die pingel werd benut en zo werd het op De Vinken 1-1.

Scheidsrechter is zaterdag Dhr. W. Wiersma. Op Sportpak De Swadde is de aftrap om 14.30 uur.