• De competitie raast door en zaterdag staat er weer een uitwedstrijd voor Eemdijk op het programma. In Zwolle is Berkum de tegenstander.

Met 27 punten staat Berkum op de 12e plaats. De ploeg heeft 1 punt meer dan SDC Putten die op een P/D plaats staat maar Berkum heeft één wedstrijd minder gespeeld. Op 2e Paasdag werd de thuiswedstrijd tegen Deto na een half uur gestaakt nadat Berkum speler Chris van der Meulen zwaar geblesseerd was geraakt. De stand was toen 0-1 voor Deto en het is nog niet bekend wanneer het restant van een uur wordt uitgespeeld. Het is dus duidelijk de Berkum de punten hard nodig heeft om de nacompetitie te ontlopen. Afgelopen zaterdag verloor Berkum met 4-1 bij ONS Sneek en daardoor heeft ONS Sneek aansluiting gevonden bij SDC Putten en Berkum.

Eemdijk won vrij gemakkelijk bij NSC Nijkerk. Hierdoor blijft Eemdijk op het vinkentouw zitten achter Urk en Genemuiden. Om die druk te handhaven zal Eemdijk moeten winnen bij Berkum. In het verleden is dat twee keer gelukt. De laatste keer dat Eemdijk op bezoek ging in Berkum was vorig seizoen, dat uiteindelijk erg kort was. Eemdijk verloor toen vlak voor tijd. De thuiswedstrijd tegen Berkum eind oktober werd met 1-0 gewonnen door Eemdijk. Weer een lastige wedstrijd voor De Diekers. Nu de competitie de ontknoping nadert loopt de spanning op, zowel boven als onder in de ranglijst.

Scheidsrechter is Dhr. Haico Michielsen. Aftrap op Sportpark De Vegtlust in Zwolle is om 14.45 uur.

Tot zaterdag!