• Trainingskamp Benalmádena 2023 | Dag 3 | Geslaagd mini-toernooi met groene winnaar!

8 jan 2023 Redactie
  • Voetbalvereniging Eemdijk slaat van donderdag 5 januari tot en met maandag 10 januari zijn tenten op in Spanje. De koploper van de vierde divisie B verblijft deze dagen in Torremolinos, waar de basis wordt gelegd voor een succesvolle tweede seizoenshelft. Via de website, in combinatie met de social media van de club, is een verslag van het trainingskamp te volgen. Veel plezier!

• Wedstrijddag! En wat voor één. Eemdijk kwam onder de Spaanse zon zelfs tegen twee tegenstanders in actie. Op de heenweg naar Spanje werd dit mini-toernooi prompt omgedoopt tot de Benalmádena Cup 2023 en daar zijn wij het natuurlijk volledig mee eens.

Na het gezamenlijke ontbijt - ditmaal was het uitslapen met een starttijd van 09:45 uur – ging de bus rond het middaguur naar het speelveld. Daar was eersteklasser Scherpenzeel de eerste tegenstander in een wedstrijd van 45 minuten. Die wedstrijd werd door Eemdijk met 2-0 gewonnen na goals van Yannick Bouw en Jordie Huijgen. Jauke Beekhuis hield zijn doel met twee prachtige reddingen schoon. Die haalden het Twitterverslag niet, omdat de twitteraar van dienst druk was met van alles en nog wat, maar bij deze dus goedgemaakt, Jauke!

• Na de gebruikelijke pauze van een kwartier stapte Scherpenzeel van het veld af en kwam onze competitiegenoot Flevo Boys de lijnen binnen. Dat duel eindigde in 2-1 voor de mannen uit Emmeloord. Een vermelding waard is de schitterende actie van Bas Koppelaar, die twee man het bos instuurde en eigenlijk zichzelf ook. Dat hij een vrije trap en penalty niet wist te keren zullen we hem dan maar vergeven. Justin Ruizendaal maakte nog de aansluitingstreffer, maar ondanks een aantal kansen - waarvan die van Michel Goossensen de grootste was en tegen de paal kwam - wist Eemdijk de gelijkmaker niet meer te produceren. Het onderlinge treffen tussen Scherpenzeel en Flevo Boys kende een eindstand van 2-1 voor Scherpenzeel, waardoor Eemdijk zich op doelsaldo kroonde tot de winnaar van de Benalmádena Cup 2023.

Rond de klok van 16:00 uur kwam het gezelschap weer bij het hotel en werd de boulevard nog even opgezocht. Ook kon een ieder zich opfrissen voor de zaterdagavond. Om 19:00 uur ging de A-selectie gezamenlijk uit eten en ging de rest van het gezelschap op zoek naar wat restaurants in Torremolinos. De avond werd met een proost geopend en het bleef nog lang onrustig, voor sommigen zeer lang.