• Na de contractverlening van Ulrich Landvreugd is de technische commissie verder gegaan met vormen van de technische staf voor komend seizoen. Op dit moment kan vermeld worden dat Keeperstrainer Jeroen de Feijter zijn contract wederom heeft verlengt. Ook verzorger Rob Schmeltser en teammanager Teo van de Mheen blijven Eemdijk trouw. Teo heeft zijn contract zelfs met 3 seizoenen verlengt.

Jaap de Graaf assistent trainer van Eemdijk zal zijn taken komend seizoen naast zich neerleggen. Vanwege aankomende drukke werkzaamheden kan hij zijn taken bij Eemdijk niet meer combineren. Voor deze functie zal een vacature vrijkomen. .

Met het behouden van bijna de gehele selectie krijgt Eemdijk ook een bevestiging van de spelersgroep dat ook zij met Eemdijk naar de hoofdklasse willen gaan. .

Een goed voorbeeld is Zeger Beukers. In 2012 overgekomen van IJsselmeervogels en wist gelijk een basisplaats te bemachtigen. De 23 jarige rechtsback, is dit seizoen niet alleen verdedigend van waarde maar ook aanvallend. Zo scoorde hij de winnende goal in de derby tegen VVZ’49 en gaf hij een geweldige assist op Jan de Graaf in de wedstrijd tegen Roda Boys. .

Dit was ook Hoofdklasser Huizen opgevallen. De geel-groenen benaderde Beukers voor een overgang naar Huizen. Maar waar Henri de Graaf wel voor het avontuur kiest. Blijft Zeger Eemdijk wel trouw. .

"Het heeft meerdere redenen dat ik bij Eemdijk blijf. Eemdijk is gewoon een super mooie club en heb het er erg naar m’n zin. De ambitie die Eemdijk heeft uitgesproken om naar de Hoofdklasse te gaan is ook een doel van mij. Ik wil dat gewoon meemaken met Eemdijk. Is dat niet dit seizoen dan wel volgende seizoen. Ook heb ik een huis gekocht en ben ik druk met afstuderen dan is voetballen in het dorp makkelijker te combineren." .

Hans de Graaf laat in een reactie weten erg blij te zijn met de ontwikkelingen bij Eemdijk. "Dat jongens als Zeger bij Eemdijk willen blijven is gewoon top. Wij willen de stap naar de Hoofdklasse maken en daar heb je types als Zeger voor nodig. Zeger is ook een voorbeeld voor andere Spakenburse voetballers die niet aan de bak komen bij IJsselmeervogels of Spakenburg. Bij Eemdijk is de druk minder groot en kan je op een hoog niveau onder goede omstandigheden voetballen."