• Slecht Eemdijk boekt toch zege tegen SDVB

2 apr 2023
  • Ondanks dat Eemdijk een slechte wedstrijd speelde, werd het duel met SDV Barneveld toch in winst omgezet. Franslyn Nsingi scoorde met zijn hoofd het enige en dus winnende doelpunt.

Op het middenveld was er een basisplaats voor Michel Goossensen. Dat ging ten koste van Sjohn van Gulik. Eemdijk was in de beginfase de iets betere ploeg en kreeg een paar kleine mogelijkheden. In de negentiende minuut kwam Eemdijk op voorsprong. Een corner van Argjend Selimi werd bij de eerste paal, met gevaar voor lijf en leden, binnengekopt door Franslyn Nsingi (1-0). Wie dacht dat Eemdijk na de voorsprong door zou gaan, kwam bedrogen uit. Het spel van Eemdijk werd slechter en daardoor kwam SDVB beter in de wedstrijd. Op slag van rust kwam Rico Kuijt een teenlengte te kort om een lage voorzet in het doel te glijden. Direct daarna was het rust.

In de tweede helft ging het van kwaad tot erger met Eemdijk. Voorin werd er geen bal vastgehouden en het bleek heel moeilijk om de bal naar de juiste kleur te spelen. Eemdijk had zich aangepast aan het droevige weer. SDVB was de hele tweede helft de bovenliggende partij, maar was onzorgvuldig in de eindfase. Omdat Eemdijk in de omschakeling ook nog eens slecht omging met de geboden ruimte en verzuimde om de 2-0 te maken, bleef het spannend tot de laatste minuut. In die laatste minuten en in de blessuretijd waren er nog kansen voor SDVB, maar de gelijkmaker, die echt wel verdiend zou zijn geweest, viel niet. Zo pakte Eemdijk drie punten na een hele slechte wedstrijd.

Na afloop was trainer Willem Romp narrig en heel kritisch op zijn ploeg. Hij verweet zijn team dat ze teveel met randzaken bezig zijn. Wel gaf Willem Romp aan dat hij medelijden had met de thuissupporters, die nu twee weken na elkaar niet verwend waren met het voetbal dat Eemdijk had laten zien!

Volgende week zaterdag staat er geen competitiewedstrijd op het programma. Op dinsdagavond 11 april speelt Eemdijk de kwartfinale van de districtsbeker, thuis tegen Fortuna Wormerveer. De competitie wordt hervat op zaterdag 15 april met een uitwedstrijd in Amsterdam tegen WV-HEDW. Op donderdag 6 april speelt Emdijk een oefenwedstrijd tegen Kampong, uitkomend in de vierde divisie zondag.

Opstelling Eemdijk:
    Jauke Beekhuis, Rick Blokhuis, Jan Pieter Hartog, Jasper Beekhuis (70. Justin Ruizendaal), Dennis Hollart, Michel Goossensen, Jeffrey van den Dikkenberg (70. Tim Koelewijn), Jesper van Dalen, Argjend Selimi (64. Sjohn van Gulik), Yannick Bouw, Franslyn Nsingi (84. Willem Bout).

Scoreverloop:
    19. 1-0 Franslyn Nsingi