• Eemdijk pakt punt in Putten

SDC Putten - Eemdijk 0-0 (0-0)

Scheidsrechter: Mike de Bruijn (Nootdorp)

Gele kaarten: Thomas Amende (SDC Putten), Jan Pieter Hartog (Eemdijk)

Opstelling SDC Putten:
    Manuel Hoogewoning, Sven Onclin, Thomas Amende, Rub Buter, Iwan Bos, Justin van Groen, Steffan Vlietstra, Boy Boeloerditi (88. Dimitri Djollo), Quincy van de Leuv (62. Jurrian van den Brink), Rocco Keizer, Gilbrano Plet

Opstelling Eemdijk:
    Gerben Ruizendaal, Zeger Beukers, Jan Pieter Hartog @, Henri de Graaf, Wouter Bout, Rogier Gilkes (72. Chris de Graaf), Daniël de Haan (80. Sjohn van Gulik), Jasper Bolland, Rutger Huijgen (72. Klaas Bout), Jan de Graaf, Argjend Selimi

De tweede competitiewedstrijd van het seizoen eindigde voor Eemdijk in een 0-0 gelijkspel tegen SDC Putten. Gezien het spelbeeld een terechte uitslag, al had Eemdijk in de slotfase een grote kans om de wedstrijd toch nog te winnen. Een grote domper was er door het uitvallen van Chris de Graaf met een knieblessure.

Trainer Ulrich Landvreugd begon de wedstrijd tegen SDC Putten met exact dezelfde elf spelers als de eerste competitiewedstrijd tegen SVL. Ook op de bank zaten dezelfde spelers als vorige week.

Op het goed bespeelbare grasveld van SDC Putten stond de wedstrijd onder leiding van de prima leidende scheidsrechter De Bruijn.

De beginfase was van beide kanten rommelig, waarbij SDC Putten als thuisploeg meer het spel probeerde te maken. Vooral de snelle vleugelspelers Gilbrano Plet en Quincy van de Leuv werden daarbij gezocht. Doordat de passing niet al te zuiver was leverde dit de backs Wouter Bout en Zeger Beukers geen problemen op.

Als Eemdijk eenmaal balbezit had bleek het lastig om de bal langere tijd in de ploeg te houden. Het tempo ligt toch echt een stukje hoger dan in de eerste klasse. Met wat opportunistischer spel probeerden de Diekers een bres te slaan in de defensie van de thuisploeg, maar echt lukken deed dat niet.

Rond de 20e minuut viel er voor beide doelen een eerste mogelijkheid te noteren. Eerst was het Argjend Selimi die met een schotje keeper Hoogewoning een redding liet maken en enkele minuten later schoot Gilbrano Plet een bal via een verdediger van Eemdijk naast het doel.

De grootste kans van de eerste helft was voor Eemdijk. Na een vrije trap van Jan Pieter Hartog ontstond er een scrimmage voor het doel van keeper Hoogewoning. Uiteindelijk viel de bal voor de voeten van Rogier Gilkes, maar de routinier van Eemdijk kon net niet goed bij de bal en schoot over.

In het resterende deel van het eerste bedrijf gebeurde er op een schotkans voor Boy Boeloerditi en een vrije trap van Jasper Bolland na, niets noemenswaardigs meer voor beide doelen. Eemdijk had de zaken verdedigend prima op orde.

Tweede helft

Beide teams begonnen na de thee ongewijzigd aan het tweede gedeelte van de wedstrijd. Het spelbeeld wijzigde in zoverre dat SDC Putten meer de lange bal ging hanteren dan in de eerste helft. Verder waren de verhoudingen in het veld niet anders. Eemdijk was mannelijker in de duels en bleef dan ook vrij eenvoudig overeind.

Een goede kans was er in de 53e minuut toen Jasper Bolland een diepe pass van Daniël de Haan wist terug te leggen op Rutger Huijgen. De middenvelder van Eemdijk schoot de bal echter hoog over het doel van de tegenstander.

SDC Putten kreeg in de persoon van Steffan Vlietstra een kopkans na een voorzet van Iwan Bos. De inzet van Vlietstra was echter een eenvoudige prooi voor keeper Gerben Ruizendaal.

Verder in de tweede helft werd de confrontatie steeds meer een strijd om de bal en was de wedstrijd “meer spannend dan mooi”, zoals de geleerden dan altijd zeggen.

In die spanning kreeg Eemdijk opeens een dot van een kans, toen Argjend Selimi alleen richting het vijandelijke doel kon. De vleugelspeler speelde de bal echter iets te ver voor zich uit, waardoor Manuel Hoogewoning redding kon brengen.

Ondertussen had Eemdijk een aantal keer gewisseld. Rogier Gilkes, Rutger Huijgen en Daniël de Haan verlieten het veld en Klaas Bout, Sjohn van Gulik en Chris de Graaf waren de vervangers. Met de laatstgenoemde noemen we ook direct de pechvogel van de middag. In een duel verdraaide De Graaf waarschijnlijk zijn knie, waardoor de speler van Eemdijk met een brancard van het veld gedragen moest worden. We hopen allemaal dat de schade aan de knie meevalt en wensen Chris vanaf deze plaats heel veel sterkte toe!

Door het uitvallen van De Graaf moest Eemdijk het laatste gedeelte van de wedstrijd met tien man verder spelen, er was immers al 3x gewisseld. Met tien man deed Eemdijk echter niet onder voor de gastheren uit Putten. Op karakter namen de Diekers het overwicht en werd men uit vrije trappen en corners nog dreigend.

Bij het scheiden van de markt pakte Eemdijk bijna nog de volle winst. In het strafschopgebied kwam de behendige Argjend Selimi in balbezit en schoot de bal keihard richting het dak van het doel. Een goede reflex van Manuel Hoogewoning voorkwam echter het doelpunt voor Eemdijk.

Na het laatste fluitsignaal was iedereen van Eemdijk het er over eens dat het gelijke spel een goede afspiegeling was van de verhoudingen in het veld en dat mag van Eemdijk een goede prestatie genoemd worden.

Met vier punten uit twee wedstrijden neemt Eemdijk samen van SDC Putten de derde plaats in op de ranglijst. De kopposities zijn bevolkt door ODIN’59 (1-5 winst bij SVL) en Swift (1-0 winst tegen DOVO).

Volgende week zaterdag speelt Eemdijk een thuiswedstrijd tegen Achilles Veen, dat zaterdag Ajax met 3-1 wist te verslaan. De wedstrijd op Sportpark De Vinken begint om 14.30 uur.

Tekst: Teo van de Mheen