• Mustafa Aksit is komend seizoen assistent trainer van Ulrich Landvreugd bij Eemdijk. Aksit, oud profvoetballer van ondermeer NAC en RBC, is nu nog assistent van Peter Visee bij Hoogland. Hij volgt daarmee Jaap de Graaf op die vanwege drukke werkzaamheden moet stoppen.

Mustafa zal voor velen onder ons geen onbekende zijn. De 38e jarige inwoner uit Soest voetbalde van 2002 t/m 2008 bij Spakenburg met een tussenjaar bij Kozakken Boys. Ook speelde Aksit voor; SO Soest, Elinkwijk, NSC Nijkerk, Denizlispor (Tur) en Nazilispor (Tur).

“Na 2 seizoenen bij Hoogland ga ik de club verlaten. Dat hebben we tijdens een evaluatiegesprek besloten. Vorig seizoen eindigden we op een 2e plaats. En dit seizoen staan we wederom 2e en doen we nog volop mee om het kampioenschap. Ik hoop dan ook met een prijs afscheid te nemen bij Hoogland.”

“Menno Veldhuizen belde mij voor een gesprek met Eemdijk. Ik kende Eemdijk natuurlijk uit mijn tijd bij Spakenburg. Na dat gesprek was ik eigenlijk gelijk enthousiasts. Ook klikte het meteen met hoofdtrainer Ulrich Landvreugd. Eemdijk is een mooie stap in mijn nog maar net beginnende trainerscarrière.”

Menno Veldhuizen in een reactie; “Toen Mustafa op gesprek wilde komen waren we gelijk al enthousiast. Het is daarna natuurlijk afwachten hoe het klikt met ons en de hoofdtrainer, maar de klik was er gelijk. Wij denken dat Mustafa met al zijn ervaring een positieve impuls kan geven aan het elftal en de club. Met Mustafa en Ulrich hebben we volgend seizoen twee echte voetbaldieren voor de groep staan.”

Mustafa Aksit wil de Diekers vooral veel ervaring overbrengen.”Natuurlijk hoef ik jongens als Jan Pieter Hartog en Henri de Graaf niet veel meer te vertellen, maar volgend seizoen komen er ook weer een aantal jonge jongens bij. Als die willen leren, kan ik ze veel bijbrengen. Denk alleen al aan het winnen van je eerste duel en weten tegen wie je speelt. Is hij links, rechts of snel. Je kan je daarop aanpassen, door te weten wat de zwakheden zijn van je directe tegenstander.”