• Eemdijk en Urk hebben de punten gedeeld. Op de drukbezochte Diekse familiedag zorgden Eemdijk en Urk voor een enerverende wedstrijd.

Het in groten getale aanwezige publiek zag dat Urk de wedstrijd meteen naar zich toe trok. Eemdijk wist zich geen raad met de druk die Urk op de bal zette. Ook fysiek kon Eemdijk niet tegen Urk op. Het gevolg was dat Urk direct kansen kreeg op een doelpunt. Met kunst en vliegwerk wist Eemdijk een tegendoelpunt te voorkomen. Geluk had Eemdijk toen bij een schot, of was het een voorzet, de bal via de binnenkant van de paal weer terug het veld in kwam. In de 22e minuut was het dan toch raak. Na balverlies van Jesper van Dalen op het middenveld werd William de Boer gelanceerd. Hij schoof de bal langs Jeroen de Harder in het doel (0-1). Daarna kreeg Urk kansen op meer doelpunten. Pas tegen het eind van de eerste helft kwam Eemdijk wat beter in het spel. Dat leverde wat kansjes op. Met 0-1 op het scorebord, het had ook 0-3 kunnen zijn, werden de kleedkamers opgezocht.

Herstel in de 2e helft.

In de 2e helft beet Eemdijk wat meer van zich af. En langzaam maar zeker wist Eemdijk zich terug in de wedstrijd te knokken. Duels werden nu wel gewonnen en ook de tweede bal was nu vaker voor Eemdijk. Halverwege de 2e helft was het Jesper van Dalen die vanaf het middenveld Argjend Selimi wegstuurde. Argjend wist de verdediger van Urk van zich af te houden en schoot de bal kiezelhard binnen (1-1). Eemdijk ging nu wat makkelijker voetballen. Na een goede combinatie op het middenveld was het Freek van Belzen die de bal in de loop kon meegeven aan Nigel van Zelst. Met een mooie voetbeweging liet de spits Urk keeper Richard Strijker kansloos (2-1). Binnen vijf minuten had Eemdijk de wedstrijd op zijn kop gezet.

Gelijkmaker valt toch nog.

Urk probeerde direct Eemdijk weer onder druk te zetten. Gevolg was dat de wedstrijd heen en weer golfde. Eemdijk verdedigde de voorsprong met man en macht. Helaas viel toch de gelijkmaker in de 85e minuut. Eemdijk kreeg de bal niet weg in de eigen zestien. Met een stuit viel de bal bij invaller Pieter Brands. Met een zeer fraaie volley liet hij Jeroen de Harder kansloos (2-2). Wie dacht dat beide ploegen het nu wel genoeg zouden vinden kwam bedrogen uit. Vol gas gingen Eemdijk en Urk nog op zoek naar de winnende goal. Dreigend werd het wel voor beide doelen maar er werd niet meer gescoord en eindigde de wedstrijd in 2-2. Vermeldingswaard is nog dat de wedstrijd uitstekend werd geleid door scheidsrechter Veekamp. Mede daardoor werd het een enerverende wedstrijd die stevig was maar nooit over de schreef ging. Compliment!!!

Volgende week zaterdag is er weer een topper. Eemdijk gaat op bezoek bij nummer twee SC Genemuiden.
    Maar eerst is er dinsdagavond 12 oktober nog een wedstrijd voor de Districtsbeker. Om 20.00 speelt Eemdijk op sportpark Spitsbergen in Veenendaal tegen VRC. VRC speelt in de Zaterdag 2e klasse G.

Opstelling Eemdijk:
    Jeroen de Harder, Zeger Beukers, Jan Pieter Hartog, Dennis Hollart, Jordie Huijgen (65. Jeffrey van den Dikkenberg), Freek van Belzen, Rick Blokhuis, Frank Heus, Jesper van Dalen, Nigel van Zelst (83. Niels de Jong), Argjend Selimi (83. Armend Selimi)

Scoreverloop:
    22. 0-1 William de Boer