• Vandaag een prachtige wedstrijd op het programma tegen de Blauwe dorpsgenoten.
    Al zijn derby's over het algemeen niet zozeer prachtig qua voetbal maar vaak wel in de beleving leuk.
    vandaag waren gelukkig beide ingrediënten aanwezig.
    Spakenburg wist de laatste competitie wedstrijd uitstekend resultaat te boeken bij de Rooie buren door 1-2 te winnen aan de andere zijde van de Westmaat.
    Eemdijk kon terug kijken op een mooie 2-2 uitslag vorige week uit tegen koploper Eemnes.
    Eemdijk zit al weken voetballend in de lift maar wist dit nog niet om te zetten in een driepunter.

Tijdens de warming-up was het even schrikken omdat onze betrouwbare keeper Milan met een handblessure moest afhaken.
    Helaas was er geen reservedoelman aanwezig, dus moest veldspeler Tobias het doel verdedigen.
    Eemdijk begon direct scherp en aanvallend aan de wedstrijd dus gaf Tobias even de tijd om aan zijn nieuwe positie te wennen.
    Het eerste gevaar was er voor Musab die zich goed door het centrum speelde en uiteindelijk vast liep op de Spakenburgse doelman.
    In de 10e minuut was er een identieke situatie voor Musab waar hij de kans wel wist om te zetten in een 1-0 voorsprong.
    Vier minuten later ging Boaz aan de linkerkant on tour en schoot de bal hard in de rechterhoek, die de keeper nog knap kon blokken, maar vervolgens wist de dekselse Davey bal goed en snel af te ronden.
    Een ware wolkbreuk was er na 20 minuten spelen en in dit zelfde moment wist Spakenburg een vrije trap vanaf rechts voor te geven en de totaal vrij gelaten aanvaller wist de bal in de verre hoek te schieten..
    Er was even een moment van scherpte verlies, wat overgens binnen 2 minuten hersteld werd door Tobin die in het noodweer de bal binnen de 16 meter goed wist af te drukken en via de rug van de tegenstander tegen de touwen vloog.
    Eemdijk drong weer aan en Musab wist de bal van rechts net voorlangs te schieten, waar helaas niemand doorliep bij de 2e paal.
    4 minuten voor de rust kwam Spakenburg via de rechterkant op en de te diep staande aanvaller werd duidelijk in buitenspel positie ingespeeld..
    Waarschijnlijk was onze grensrechter (zijn naam durf ik niet te plaatsen uit privacy oogpunt) of nog aan het nagenieten van het doelpunt van zijn zoon of misschien de waterdruppels uit zijn ogen aan het wrijven? Wat de reden ook mocht wezen, hem ontging deze situatie volledig en dankbaar maakte Spakenburg hier gebruik van door de 3-2 binnen te schieten, wat tevens de ruststand was.

Na rust bleef de krachtsverhouding zichtbaar.
    Eemdijk de bovenliggende partij met af en toe wat aanvallen van Spakenburg, waar inval goalie Tobias en zijn sterk spelende verdediging met Erik, Luca, Sebastiaan en Boaz wel raad mee wisten.
    En daarbij was onze grensrechter (na het nuttigen van een warme chocomelk met (slagroom) een warme bal) weer messcherp bij de buitenspel situaties van Spakenburg.
    In minuut 38 wist Sem uitstekend te reageren op de afvallende bal uit een corner en drukte de 4-2 tegen de touwen.
    Drie minuten later was het weer Sem die verantwoordelijk was voor de 5-2.
    in de 46ste minuut was het onze gifkikker Zein, die zijn goede voetbal wist te belonen door de 6-2 te maken.
    In het laatste kwartier was de explosiviteit een beetje uit ons spel.

Een aantal wisselingen vonden nog plaats. Zo wisselde Luca zijn centrale positie achterin nog om met de Peter, die zeer verdienstelijk zijn taken had volbracht als links buiten.
    Wesley kwam nog terug in het veld voor Jan, die beide zeer effectief op het middenveld speelden.
    Als laatste kwam onze leergierige nieuwkomer Job binnen de lijnen die zich als een raket ontwikkeld!

In dit laatste kwartier wist Sem nog een keer de paal te raken bij een schot in de korte hoek en was Spakenburg nog 2 keer dicht bij hun 3e doelpunt, maar Tobias liet dit niet toe en hield de 2e helft keurig de nul.
    De overgens uitstekende scheidsrechter Jan vd H alias Erik K floot voor het einde en dropen we trots, blij en doorweekt af van het veld.

Volgende week staat er de uitwedstrijd tegen ASC Nieuwland op het programma en jawel om 8.30 uur al de aftrap.