• Eemdijk heeft de eerste overwinning binnengehaald. Thuis tegen RKAV Volendam werd er na een
    0-0 ruststand met 2-0 gewonnen.

Trechter

Er volgde een vlakke 1e helft. Eemdijk startte goed maar gaandeweg werd Volendam sterker. Het lichte overwicht leverde echte geen echte kansen op voor Volendam. Eemdijk kwam er een aantal keren uit maar dan liepen de buitenspelers naar binnen en verdween de bal een paar keer in de trechter waar de verdediging van Volendam de dreiging simpel kon neutraliseren. De 0-0 ruststand was een logisch gevolg van het vertoonde spel.

Eemdijk wat sterker

In de 2e helft volgde eerst hetzelfde beeld als voor de rust. Gaandeweg werd Eemdijk wel wat sterker. In de 70e minuut kwam dat tot uiting in de score. Een lange bal van achteruit van Jan Piet Hartog werd knap met het hoofd verlengd door Nigel van Zelst. Daarmee kwam de op volle snelheid liggende Armend Selimi alleen voor de keeper. Armend hield het hoofd koel en schoot de bal langs de keeper in de touwen. (1-0). Gelukkig was Eemdijk daarna bij de les en bleef de voorsprong intact in de minuten na de goal.
    De voorsprong werd zelfs vergroot. De ingevallen Abderrahim Loukili legde vanaf links met een fijne voorzet de bal bij de tweede paal. Eerst was er teleurstelling toen Niels de Jong, de Nigel van Zelst had vervangen, de bal mistte. Maar gelukkig was Jeffrey van den Dikkenberg attent bij de tweede paal en hij schoot de bal in het doel (2-0). Met dit doelpunt was de wedstrijd beslist. Volendam was niet bij machte om nog gevaar te stichten en Eemdijk sleepte de eerste overwinning binnen.

Verre uitwedstrijd

Volgende de week speelt Eemdijk in de Achterhoek uit bij AZSV uit Aalten. Net als Eemdijk heeft AZSV 4 punten behaald.

Opstelling Eemdijk:
    Jeroen de Harder, Zeger Beukers, Jan Pieter Hartog, Jordie Huijgen (64. Dennis Hollart), Rick Blokhuis (79. Michel Goossensen), Sjohn van Gulik, Jeffrey van den Dikkenberg, Frank Heus, Jesper van Dalen, Nigel van Zelst (71. Niels de Jong), Armend Selimi (71. Abderrahim Loukili.

Scoreverloop:
    70. 1-0 Armend Selimi