• Een zeer gretig Eemdijk JO12 op fietsbezoek bij V.V.Hoogland

2 apr 2019 Matthijs
  • Vandaag was Eemdijk vrij van competitieverplichtingen, net zoals onze tegenstander Hoogland. Een mooie gelegenheid om te oefenen tegen V.V. Hoogland die ook uit onze competitie komt. We vertrokken in alle vroegte op de fiets naar Hoogland om daar 8.30 uur af te trappen.

Vanaf het eerste fluitsignaal was te zien dat we vandaag allen de intentie hadden om er een mooie wedstrijd van te maken. Prima aanvalsopzetten werden gemaakt en bij balverlies werkte iedereen vol passie aan de opdrachten die we als team hebben gemaakt.

Eemdijk domineerde de wedstrijd volledig en Hoogland kon alleen maar reageren vanuit spaarzame onderscheppingsmomenten. In het eerste kwartier regende het mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar ontsnapte Hoogland, wat ze mede te danken hadden aan de goed keepende doelman.

Na 17 minuten was daar dan de 0-1 van Salih die goed anticipeerde op de gegeven bal van Boaz. 4 minuten later veroverde Jan op het middenveld de bal en wist vanaf de linkerflank de bal loepzuiver neer te leggen voor Boaz die voor de 0-2 wist te zorgen.

Hoogland kwam er enkele momenten doorheen, maar als de laatste linie omspeeld werd was het onze solide keepende Milan die het doel schoon hield.

De tweede helft veranderde de samenstelling enigszins, Zein die vanuit de linker verdedigende rol, naar de aanvallende middenveld positie ging en Musab doorschoof naar de spits. Tobias kwam er voor Salih in als bewaker van de achterste linie.

In de 34ste minuut wist Tobin positie te kiezen voor het doel en de gegeven pass vanaf de linkerkant goed af te ronden door de 0-3 in het dak van het doel te jagen.

Hoogland kwam er een paar keer dreigend uit en creëerde aanvallend enkele overtal situaties, omdat onze flankspelers al enorm veel energie hadden gestoken in hun opdrachten. Toch wist Hoogland hier niet van te profiteren door eindeloze inzet van het gehele team, met zelfs een bal die door Luca van de lijn werd gehaald.

Tekenend hiervoor was dat twee minuten voor tijd het laatste doelpunt gescoord werd door Salih en Boaz. Beide gingen vol voor de bal en wisten ook tegelijkertijd de bal het laatste zetje te geven.

Een prima oefenwedstrijd gespeeld en een klinkende 0-4 overwinning op het bord gezet. Een goede teamprestatie waar iedereen alles heeft gegeven om tot een goed resultaat te komen. Vrolijke maar met een iets vertraagd tempo gingen we terug naar Bunschoten.

Volgende week zaterdag ontvangen we Candia’ 66 uit Rhenen die vandaag Vriendenschaar van de mat heeft geveegd met 1-10. Een mooie uitdaging om met dezelfde strijdwijze tot succes zien te komen.

Komt het zien zaterdag 6 april op ons eigen Sportpark de Vinken. Aftrap is om 10.00 uur, tot dan!