• Eemdijk wint jubileumwedstrijd Jan Pieter en Zeger

1 nov 2021
  • Voor aanvang van de wedstrijd tegen Berkum werden Zeger Beukers en Jan Pieter Hartog door voorzitter Menno Veldhuizen in het zonnetje gezet. Zeger heeft 250 wedstrijden voor Eemdijk gespeeld en bij Jan Pieter Hartog staat het aantal wedstrijden voor Eemdijk al op 300. Voor beide spelers een fantastische mijlpaal.

Eemdijk speelde tegen Berkum een moeizame eerste helft. Berkum bepaalde het spel en Eemdijk kon daar niet veel tegenover zetten. Toch waren er twee goede aanvallen van Eemdijk, maar beide keren kon Berkum-keeper Jasper de Visser redding brengen op de doelpogingen van Nigel van Zelst. Op slag van rust was het Jeroen de Harder die zich onderscheidde met twee goeie reddingen achter elkaar. Eerst keerde Jeroen een hard schot van Ivar Nijboer, daarna was hij snel op de been om de rebound van Johnson Bacuna uit de hoek te ranselen. Met 0-0 werd daarna de kleedkamer opgezocht.

In de rust werd Sjohn van Gulik, die tegen zijn tweede gele kaart aanzat, vervangen door Michel Goossensen. De wedstrijd kabbelde voort en kansen voor beide doelen waren er niet. Met twee wissels, Jeffrey van den Dikkenberg en Rick Blokhuis, en door Michel Goossensen die goed was ingevallen, kreeg Eemdijk meer grip op het middenveld. Goed doorgaan van Rick leverde Eemdijk een corner op. De snel genomen corner zorgde voor verwarring bij Berkum. Argjend Selimi sloop de zestien in en gaf hard, laag voor. Nigel van Zelst stond op de goede plek en werkte binnen (1-0).

Na de goal zette Berkum aan. Eemdijk verdedigde stug de voorsprong en had alle geluk toen een vrije bal door Marc van de Meulen van Berkum op de paal gekruld werd. Zo bleef het 1-0 en had Eemdijk met de hakken over de sloot de winst binnen.

Opstelling Eemdijk:
    Jeroen de Harder, Zeger Beukers, Jan Pieter Hartog, Dennis Hollart (90. Jordie Huijgen), Freek van Belzen (62. Rick Blokhuis), Sjohn van Gulik (46. Michel Goossensen), Jesper van Dalen, Bas Buimer (62. Jeffrey van den Dikkenberg), Armend Selimi (85. Niels de Jong), Nigel van Zelst, Argjend Selimi.

Scoreverloop:
    75. 1-0 Nigel van Zelst