• Eemdijk verslaat ook Huizen, negende zege op rij!

11 dec 2022 PeterPieuw
  • In de laatste wedstrijd van de heenronde won Eemdijk met 1-2 van Huizen. Na een 0-0 ruststand zorgden Jesper van Dalen en Franslyn Nsingi ervoor dat Eemdijk de negende overwinning op rij boekte tegen een stug Huizen.

Bij Eemdijk was Zeger Beukers geschorst. Daardoor was Jasper Beekhuis de rechtsback en keerde good old Jan Pieter Hartog terug in de basisopstelling. Na een toespraak van de voorzitter van Huizen en een indrukwekkende minuut stilte voor de overleden Huizer vrijwilliger Dirk Bunschoten ging de wedstijd op een ijskoud en mistig Sportpark De Wolfskamer van start.

Er ontwikkelde zich een leuke en open wedstrijd waarin al snel duidelijk was dat Huizen het Eemdijk niet gemakkelijk ging maken. Toch was Eemdijk in grote delen van de 1e helft de bovenliggende partij. Ook Huizen kwam tot enkele aanvallen. Een vrij grote kans was er voor Huizen na een vrije bal die voor het doel van Jauke Beekhuis langsging en bij de tweede paal over werd geschoten. Voor Eemdijk kreeg Yannick Bouw twee behoorlijke kansen. Na voorzet van Jasper Beekhuis kon hij vrij inkoppen maar de bal vloog net over de kruising. En na een vlot lopende aanval schoot Yannick, die de laatste weken erg trefzeker was, de bal vanaf een meter of 10 net langs de verkeerde kant van de paal. Tussendoor was er nog een voorzet van Jasper Beekhuis die over leek te gaan maar tot schrik van de Huizer doelman Hensen op de lat dwarrelde.

Na de rust ging Eemdijk vol op zoek naar de voorsprong. De ploeg ontwikkelde veel druk naar voren en was een paar keer dreigend voor het doel. Na een klein kwartier was er dan de verdiende goal. Argjend Selimi werd door Jesper van Dalen in de zestien aangespeeld. Argjend had een actie in gedachten maar struikelde half over zijn eigen benen en daardoor zette hij de verdediging van Huizen onbedoeld op het verkeerde been. De bal rolde wat gelukkig voor de voeten van Jesper van Dalen en die kon van dichtbij de bal in het doel schieten (0-1).

Na dit doelpunt werd het tempo bij Eemdijk iets lager. Dat gaf Huizen de gelegenheid om wat meer de aanval te zoeken. Bij een diepe bal ging Theo Visser een sprintduel aan met Jan Pieter Hartog. In de zestien was er licht contact en Theo Visser ging gretig naar de grond. Scheidsrechter Lodeweegs wees gedecideerd naar de stip. Een zware beslissing uit Eemdijker oogpunt. Theo Visser ging zelf achter de bal staan en schoot onberispelijk de gelijkmaker op het scorebord (1-1).

Eemdijk wenste echter niet dat de ongekende zege reeks tot een einde zou komen. Er was nog een kwartier te spelen en de aanval werd weer veelvuldig gezocht. Maar het moest ook beducht zijn voor de tegen aanvallen van Huizen om niet met lege handen achter te blijven. Maar dan is Argjend Selimi erlangs op de linkerkant. Bij de tweede paal is Franslyn Nsingi door de Huizer verdediging over het hoofd gezien. De voorzet van Argjend is op maat en met een heerlijke volley joeg Franslyn de bal in het net (1-2). Met een geweldige salto, waarbij de dansjes van de Brazilianen verbleken, vierde Franslyn zijn doelpunt. Eemdijk speelde daarna de wedstrijd geconcentreerd uit en vierde na het laatste fluitsignaal de negende opéén volgende zege. Een ongekende reeks, fantastisch mannen!

Toen na de wedstrijd het nieuws kwam dat Genemuiden met 3-0 verloren had van DETO werd het allemaal nog mooier. Met maar liefst 10 punten voorsprong op DETO en DHSC gaat Eemdijk als fiere koploper de winterstop in. Op 21 januari, ijs en weder dienende, gaat de 2e competitie helft van start. De nieuwe nummer 2, DETO, is dan in Vriezenveen de tegenstander. Eemdijk kan dan gelijk weer vol aan de bak want DETO is een goed voetballende ploeg die niet voor niets nu naar de 2e plaats is opgerukt.

Rest mij nu nog eenieder die deze wedstrijdverslagen leest fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling toe te wensen. Tot in 2023!

Opstelling Eemdijk:
    Jauke Beekhuis, Jasper Beekhuis, Jan Pieter Hartog, Jordie Huijgen, Dennis Hollart, Sjohn van Gulik (89 Justin Ruizendaal), Jeffrey van den Dikkenberg (72. Michel Goossensen), Jesper van Dalen, Argjend Selimi, Yannick Bouw, Franslyn Nsingi.

Scoreverloop:
    57. 0-1 Jesper van Dalen