• Eemdijk heeft de eerste uitwedstrijd van het nieuwe seizoen verloren. De ploeg ging met 4-2 ten onder tegen CSV Apeldoorn. Met de rust leidde Eemdijk nog met 0-1, maar in de tweedee helft ging het helemaal mis.

• Zonder echt goed te spelen was Eemdijk in de 1e helft de betere ploeg. Er waren wat kansen en corners die nog geen doelpunt opleverden. In minuut 34 was het dan wel raak. Na een combinatie tussen Yannick Bouw en Argjend Selimi was het Yannick die de bal vanaf 16 meter keurig met links in de hoek schoot (0-1). Van de thuisclub had Eemdijk in die 1e helft weinig te duchten. Zelf had het misschien voor de rust nog wel een keertje moeten scoren maar dat werd nagelaten. Zo was de 0-1 ruststand dik verdiend.

• Wedstrijd kantelt in de 2e helft

In de rust had Willem Romp Khalid Kada vervangen door Michel Goossensen. Ook het spelbeeld was veranderd. CSV speelde meer naar voren en met de nodige inzet werden ze ook gevaarlijker. Dat leverde vrij snel, na een goed uitgespeelde aanval waarbij verdedgingend weifelend werd gehandeld, de gelijkmaker op van Nathan Greven (1-1).

• Daarna werd Eemdijk weer wat sterker. Een goed schot van Zeger Beukers werd door keeper Dean Bredewolt knap uit de hoek gedoken. Uit een corner kwam Eemdijk weer op voorsprong. In de kluts viel de bal voor de voeten van Yannick Bouw die niet aarzelde en zijn en Eemdijks tweede doelpunt van de middag scoorde (1-2). In de drinkpauze kwam Franslyn Nsingi in de ploeg voor Jeffrey van den Dikkenberg. De drinkpauze en de wissel bracht Eemdijk niet veel goeds. Direct nadat het spel weer op gang was gebracht brak CSV door over hun rechterkant. De voorzet werd van dichtbij ingekopt door Cem Köse. Keeper Jauke Beekhuis kreeg nog wel de hand tegen de bal maar niet genoeg om de gelijkmaker te voorkomen (2-2).

• Daarna ging het alle kanten op. Eerst was CSV twee keer gevaarlijk waarbij de verdediging van Eemdijk maar ternauwernood een tegendoelpunt kon voorkomen. Daarna was het Eemdijk met een goede aanval waarbij Yannick Bouw vanuit een lastige hoek de bal tegen de binnenkant van de paal schoot. Direct daarna was het aan de andere kant wel raak. Laurence van den Enk was het eindstation van een counter, kapte naar binnen en schoot de bal in de verre hoek (3-2). En drie minuten later viel de beslissing toen dezelfde Laurence van den Enk na een steekpass door het midden vrij voor het doel kwam en Jauke Beekhuis met een diagonaal schot de baas was (4-2).

• Eemdijk probeerde in de blessuretijd nog wat te forceren, maar slaagde daar niet in en verloor, gezien het grote verval in de 2e helft, verdiend van CSV Apeldoorn. En dat had Eemdijk toch echt aan zichzelf te wijten. Te veel balverlies, te veel wijzen naar elkaar in plaats van het bij jezelf te zoeken. En Eemdijk trapte nu alweer in dezelfde valkuil als vorig seizoen. En dat is zorgelijk gezien de ambities die zijn uitgesproken!!!

• Opstelling Eemdijk:
    Jauke Beekhuis, Zeger Beukers, Jasper Beekhuis, Jan Pieter Hartog (87. Justin Ruizendaal), Dennis Hollart, Jesper van Dalen, Jeffrey van de Dikkenberg (70. Franslyn Nsingi), Sjohn van Gulik (82. Tim Koelewijn), Argjend Selimi, Yannick Bouw, Khalid Kada (46. Michel Goossensen)

• Scoreverloop:
    34. Yannick Bouw 0-1