• Eemdijk heeft de uitwedstrijd bij AZSV met 1-3 gewonnen. Met de rust leidde Eemdijk met 0-1 en stapte uiteindelijk, na een hectische 2e helft, met een zwaarbevochten overwinning van het veld.

De eerste helft bracht niet veel opwinding. De wedstrijd ging redelijk gelijk op. Teleurstelling was er toen een doelpunt van Jeffrey van den Dikkenberg werd afgekeurd wegens buitenspel. In het laatste kwartier voor de rust was Eemdijk sterker en dat resulteerde in een voorsprong in de 43e minuut. Een corner van Jesper van Dalen werd gekopt door Jeffrey. De bal viel hoog bij de tweede paal en Rick Blokhuis kopte de bal in het doel (0-1).

Hectische tweede helft

Eemdijk ging goed van start na de rust. Vanaf het middenveld gaf Jesper van Dalen een uitstekende pass op Frank Heus. Alleen voor de keeper bleef Frank rustig en schoot Eemdijk naar 0-2. Wie dacht dat Eemdijk nu op rozen zat, kwam bedrogen uit. Eerst werd er gewisseld door Eemdijk. Dennis Hollart en Freek van Belzen kwamen in het veld voor Rick Blokhuis en Jan Pieter Hartog. Iets later verving Argjend Selimi zijn broer Armend. Ook AZSV wisselde drie spelers en bij de ingevallen spelers zat ook Thijmen te Kolste. AZSV ging opportunistisch voelballen, voerde de druk op, en speelde alle ballen hoog op de lange aanvaller. Vrij snel was het al raak voor de ingevallen Te Kolste (1-2).

Kans op kans voor AZSV

Daarna was het alle hens aan dek voor Eemdijk. Direct na de 1-2 was het Jeroen de Harder die knap redde op een hard schot. Vlak daarna belandde de bal op de binnenkant van de paal. De bal rolde voor het doel langs en leek binnengetikt te worden. Tot grote opluchting van alle groenen werd de bal echter jammerlijk gemist door een speler van AZSV. Direct daarna werd een afvallende bal hard op het doel geschoten. Nu was het de lat die Eemdijk redde. Eemdijk was het helemaal kwijt en mocht de handen meer dan dichtknijpen dat het nog op voorsprong stond.

Argjend Selimi zorgt voor opluchting

Na al deze kansen ging de AZSV-storm een klein beetje liggen. Toch bleef AZSV gevaarlijk met voorzetten en vrije ballen vanaf de zijkant. Een paar keer rolde de bal net voorbij de tweede paal naast het doel van Jeroen. Met Niels de Jong en Cem ter Burg had Willem Romp twee verse spelers ingebracht. Eemdijk kwam er zo nu en dan gevaarlijk uit, maar verzuimde om de kansen af te maken. Totdat in de blessuretijd Argjend Selimi werd vrijgespeeld in de zestien. Met een bekeken schot legde hij de bal in de hoek (1-3). AZSV zette nog een keer aan maar Eemdijk gaf geen krimp meer en sleepte de overwinning binnen. Door deze overwinning stijgt Eemdijk naar de 4e plaats op de ranglijst van de hoofdklasse B.

Opstelling Eemdijk:
    Jeroen de Harder, Zeger Beukers, Jan Pieter Hartog (58. Dennis Hollart), Jordie Huijgen, Rick Blokhuis (58. Freek van Belzen), Sjohn van Gulik, Jeffrey van den Dikkenberg, Frank Heus (75. Cem ter Burg), Jesper van Dalen, Nigel van Zelst (75. Niels de Jong), Armend Selimi (65. Argjend Selimi)

Scoreverloop:
    42. 0-1 Rick Blokhuis