• Eemdijk JO15 pakt wederom winst na dolende eerste helft tegen V.V. Scherpenzeel

6 feb 2022 Matthijs Spiering
  • Na een mooie overwinning van vorige week zaterdag tegen Huizen, waarbij met name in de eindfase de team spirit de doorslag gaf voor de winst.
    Nu wederom een thuiswedstrijd tegen de ‘Blauwe’ uit Scherpenzeel. het kleinere broertje van de ‘rooie’ Valleivogels uit Scherpenzeel.
    V.V. Scherpenzeel JO15-1 heeft een vergelijkbare route afgelegd dit seizoen als Eemdijk.
    Kampioenschap in de 3e klasse en een stabiele notering in de eerste competitie fase 2e klasse.
    Op voorhand dus een interessante ontmoeting.

Met een uitgedunde selectie en daarbij nog een te laat komende speler, ging de spons over het coachbord en veranderde de startopstelling.

Vanaf het eerste fluitsignaal was de wedstrijd echt begonnen.
    Eemdijk startte fel en zocht ook als eerste de diepte op door een strakke steekbal van Boaz op Luca, waar de keeper van Scherpenzeel net tussen kon komen.
    Een minuut later was het Boaz die in kansrijke positie kwam om de score te openen maar helaas te veel tijd nodig had om de bal af te drukken.

De wedstrijd golfde op en neer en de openingstreffer hing aan beide kanten in de lucht.
    Zo rond de 10e minuut mocht Eemdijk een vrije trap nemen vanaf 20 meter van het doel.
    Layth nam deze verantwoording op zich en schoot de bal in de linkerhoek op de vuisten van de doelman.

Na deze vrije trap was het in grote lijnen V.V. Scherpenzeel die het spel dicteerde en Eemdijk dat dolend als ongecontroleerde pubers volledig de weg kwijt waren.

Eemdijk voetbalde uit de organisatie en kreeg geen grip op de aanvalsdrift van Scherpenzeel.
    De ruimtes werden verdedigend te groot en was het niet de vraag of het doelpunt zou vallen maar wanneer.

In de 15e minuut ging Scherpenzeel er vanaf rechts vandoor en bracht keeper Milan redding op het schot in de korte hoek.
    Even later ging Scherpenzeel en weer vandoor en kwam Milan er als winnaar uit in de 1 tegen 1 situatie.

In de 21ste minuut leek Scherpenzeel echt de openingstreffer te maken maar was het weer de dekselse Milan die zijn doel wist schoon te houden.
    Na het inbrengen van de laatkomer Massimo en de van blessure herstelde Sem kwam er iets meer balans in het spel.
    Al waren er nog de nodige onzekere situaties in de Diekse defensie maar het het nodige kunst en vliegwerk werd een achterstand voorkomen.

Tegen de verhouding in was het in de 30ste minuut opeens juichen voor de Eemdijk.
    Een schot van Layth werd door Massimo vanaf de 5 meter binnen gewerkt. (1-0)

Scherpenzeel wilde snel deze disbalans wegpoetsen maar daar had Milan maling aan en bracht wederom redding op een schot van de Scherpenzelers.

Net voor de rust was het Layth die bijna de score wist te verdubbelen door de bal op een haar na langs de kruising te schieten.
    Zo bijzonder kan het lopen in een wedstrijd en gingen we rusten met een 1-0 tussenstand.

Tweede helft:

Met andere doelstellingen gingen we de 2e helft van start.
    Al was het al in de eerste minuut billenknijpen voor Eemdijk en moest een schot van Scherpenzeel met een uiterste inspanning geblokt worden.

Eemdijk kreeg grip en speelde met meer overtuiging.
    Dat bracht nu de Scherpenzeel keeper tot een uiterste redding na een prachtige stiftbal van Luca.
    Zo ging Eemdijk voorzichtig op zoek om de score te verdubbelen, maar moest echt wel waakzaam zijn voor de tegen stoten.
    Zo ook in de 50ste minuut waar het dan echt geen houden aan meer was voor Milan en de 1-1 op het scorebord werd gezet.

Lang konden de bezoekers hier niet van genieten omdat Massimo vanaf de rechterkant opkwam en de bal bij spits Davey wist te bezorgen, die Eemdijk weer op voorsprong bracht (2-1)

Even later wist Sebastiaan een schot op het doel te lossen maar zag zijn inzet naast gaan.

De defensie van Eemdijk onder leiding van Erik stond stabiel en gaf niet veel meer weg.

10 minuten voor tijd werd Boaz ruim voor de 16 meter gevloerd en wist deze vrije trap helaas tegen de lat te plaatsen.
    Scherpenzeel speelde in de eindfase fysiek harder en soms over het randje.
    Zo ging David zigzaggend langs een aantal verdedigers en kreeg daar meerdere tikken op de scheenbeschermers te verwerken binnen de 16 meter maar zag de scheidsrechter dit door de vingers.

Een minuut voor tijd kon de leidsman niks anders doen dan de bal op de stip te leggen nadat Boaz flink neergehaald werd in het strafschopgebied.

Massimo mocht de wedstrijd volledig beslissen voor de 3-1 zuiver in de hoek te schieten.

Vandaag was Eemdijk niet in grootse doen maar wist dat je dan uit een ander vaatje moest tappen met het nodige geluk om succes te halen.

volgende week gaan we op bezoek bij Hooglanderveen en trappen we af om 11.30 uur op het Willem Tomassen Sportpark.
    Daar hebben we nog een appeltje te schillen…