• Eemdijk JO15 kreeg de slaap maar niet uit de ogen

11 dec 2021
  • Eemdijk was alweer toe aan de laatste competitiewedstrijd in fase twee.
    Een ongelijk aantal wedstrijden in deze poule door afgelastingen maakt een goed beeld in ranking niet mogelijk.
    De rood-groene formatie uit Huizen bezet de tweede plaats in de poule, waar Eemdijk op de derde positie staat.

In alle vroegte verzamelde we op de Vinken waar we in het kille waterkoude donker lang moesten wachten om alle koppen bij elkaar te tellen.
    Om 8.10 uur vertrokken we helaas met twee spelers minder (te laat) richting Huizen.

Bij het binnenlopen op het sportcomplex de Wolfskamer kreeg ik van de tegenstander (bekende ex-dorpelingen) te horen: wat geven jullie ze daar te eten? Zo groot die jongens zeg!
    Dat was vandaag lichamelijk wel het verschil met de tegenstander…. Maar….

Start wedstrijd:

Op het mooie kunstgrasveld van veld twee gingen we van start.
    Na een kort aftastend begin was het snel zichtbaar dat de in verhouding kleinere spelers van Zuidvogels voetballend en fysiek zeker niet onder deden ten opzichte van de grotere Diekers.

fel, scherp en op de juiste momenten wist de thuisploeg druk te zetten op Eemdijk.
    Een aantal keren wist Eemdijk via de flanken dreigend te worden maar tot grote kansen kwam Eemdijk niet.

In de 9e minuut wist Zuidvogels optimaal te profiteren van gestuntel in de groene defensie en was het voor de aanvaller een koud kunstje om alleen voor keeper Milan de 1-0 binnen te werken.
    Dit was de wake up call!
    Helaas was dit niet het geval omdat twee minuten later de 2-0 op het scorebord stond, door wederom erg naïef verdedigen van de Diekers.
    In de 15e minuut wist Massimo op de rechterkant de diepte in te gaan en de bal knap voor het doel te leggen waar Sem de 2-1 kon binnenwerken.

Binnen twee minuten lag de bal er aan de overkant weer in omdat de aanvaller van Zuidvogels geen strobreed in de weg gelegd werd en de 3-1 in de korte hoek bij Milan wist binnen te werken.

Zo kwam Eemdijk totaal niet in de wedstrijd en was het een enorm contrast met de wedstrijd van vorig weekend tegen Laren.

Zo hakkelde Eemdijk door en kwam net voor rust nog erg dicht bij de aansluitingstreffer maar wisten meerdere benen voor het doel de bal niet binnen te werken.

Tweede helft:

Met een andere intentie begon Eemdijk aan het tweede deel van de wedstrijd.
    Eemdijk wist in de tweede minuut na rust de 3-2 te maken door een verkeerde inspeelpass van de doelman.
    Boaz wist de bal te onderscheppen en overtuigend tegen de touwen te schieten.

Drie minuten later wist Zuidvogels weer de marge naar twee te brengen nadat twee spelers van de thuisploeg volledig vrij werden gelaten voor het doel na een voorzet vanaf de linkerkant. (4-2)

Zo probeerde Eemdijk zich terug te knokken in de wedstrijd maar bleef de uitvoering van het voetballend plan achterwege.
    De kleinere spelers van Zuidvogels voerde het positiespel en het pressie moment naar de bal toe net wat beter en scherper uit.

Omdat het team samenspel maar niet los kwam bij Eemdijk ging het op de individuele toer verder.
    Vijf minuten voor tijd was het sterk doorzetten van Massimo die geplaatst de 4-3 in de hoek wist te schieten.
    In de laatste minuten toch de hoop nog een puntje uit het vuur te slepen.
    Dat vuurtje werd snel gedoofd door een verkeerde buitenspelval, waar de aanvaller dankbaar gebruik van wist te maken. (5-3)

Kort samengevat kwam Eemdijk voetballend en in de scherpte te kort en heeft Zuidvogels deze wedstrijd verdiend weten te winnen.
    Een mooie voetbal les in de vroegte in Huizen.
    Met vallen en opstaan sterker worden!

Volgende week hopen we in de beker tegen Hoogland succesvoller te zijn als afsluiting van dit voetbaljaar.