• Eemdijk en SDC Putten delen de punten

11 okt 2020 Teo
  • In Putten heeft Eemdijk ook de tweede uitwedstrijd van het seizoen niet weten te winnen. Tegen SDC Putten kwamen de Diekers wel terug van een 1-0 achterstand, maar een overwinning zat er uiteindelijk niet in.

Terwijl de regen overvloedig uit de lucht kwam bakten beide ploegen er de eerste vijfentwintig minuten niet veel van. Eemdijk was slordig in de passing en SDC Putten probeerde met de lange bal gevaar te stichten, maar dat leverde niet veel op. In de 27e minuut was er echter een lange bal die vanaf het middenveld doorschoot. Uiteindelijk kwam die bal voor de voeten van Jurian van den Brink, die de bal eenvoudig langs keeper Lammert Geert Heek wist te schuiven. Gelukkig wist Eemdijk de achterstand snel te repareren. Schuin voor het doel kwam Bas Buimer in balbezit. De spits van Eemdijk schoot hard op doel en zag zijn inzet via een Putter been de verre hoek in zeilen.

Voor rust kreeg Eemdijk nog een kans om op voorsprong te komen. Sjohn van Gulik had een mooie steekbal in huis en zette Bas Buimer schuin voor de goal. Deze keer ging zijn inzet helaas in het zijnet. Dit betekende ook direct het laatste wapenfeit voor de rust en met een 1-1 tussenstand gingen beide ploegen aan de thee.

Kort nadat scheidsrechter Boringa, floot overigens een prima pot, het tweede bedrijf in gang zette was er weer een kans voor Eemdijk. Opnieuw kwam Bas Buimer in schietpositie. Nu ging zijn inzet over het doel van keeper Thijs Laan.

Ook in de tweede helft kwam de regen met bakken naar beneden, wat het veldspel van beide ploegen er niet beter op maakte. Beide ploegen gingen echter wel voor de winst, waarbij Eemdijk uiteindelijk de betere kansen kreeg. In de 80e minuut had Nigel van Zelst een goede inzet in huis. Zijn venijnige schot uit de draai werd echter door een knappe reflex van Thijs Laan uit het doel gehouden. In de absolute slotfase kreeg Eemdijk nog een droomkans om de wedstrijd te winnen. Jeffrey van den Dikkenberg had vlak voor het doel een voorzet voor het intikken. De centrale verdediger miste de bal echter, waardoor de kans op de overwinning aan de neus van Eemdijk voorbij ging.

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Boringa was de slotconclusie dat beide teams wel konden leven met de puntendeling.

Volgende week speelt Eemdijk (hopelijk) weer een thuiswedstrijd voor de competitie. Om 14.30 is Urk dan de tegenstander op Sportpark De Vinken. Midweeks, op woensdag, staat er ook nog een bekerwedstrijd op het programma. In Amersfoort kruist Eemdijk dan de degens met APWC. Deze wedstrijd begint om 20.00 uur.