• Opstelling Eemdijk A1
    Ronnie

Hijmen, René, Wouter, Lucas.
    Frenk, Jonathan, Dominique, Harm
    Wessel, Rik

Eemdijk zette vanaf de aftrap meteen druk op de tegenstander. Hier wist Roda 46 zich geen raad mee. Het combinatie spel van Eemdijk zag er goed uit, er werd steeds gezocht naar de vrije man. Dit resulteerde in de 8e min. in een goal voor Eemdijk, Dominique speelt zich goed vrij op zo’n 25 meter van de goal en speelt de bal op de rechts vrijgelopen Rik, die de bal meeneemt in de loop en de bal prachtig binnen schiet 0-1.
    Een paar minuten later, een counter van Roda, de bal wordt diep gespeeld, de goed oplettende keeper Ronnie is goed uitgelopen en eerder bij de bal, maar door onverklaarbare reden schiet hij over de bal, gelukkig schrok de speler van Roda, en kon Lucas net op tijd de bal wegwerken.
    De wedstrijd had maar zo kunnen kantelen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Eemdijk werd steeds beter, er hing iets in de lucht, dat voelde je langs de kant. Het spel golfde aan Eemdijk zijde, Iedereen was in beweging, van de keeper tot aan de spitsen. In de 16e min. wederom Dominique, die de bal op Rik speelt en tegen een verdediger aan schiet en in een kluts voor de benen van Dominique terecht komt en hij bedenkt zich geen moment en schiet de bal strak onhoudbaar voor de keeper in de rechterhoek 0-2.
    In de 20e min. was het weer raak, nu was het Harm die de bal op de rechts meegekomen Frenk speelt en die het duel aangaat met de back van Roda en zich met fysieke kracht langs de back heen wurmt en de bal hard binnen knalt 0-3
    De groene trein is niet meer te stoppen, vanuit een solide verdediging, waarin René de verdediging fantastisch leidt, Wouter de spits van Roda aan banden heeft, de backs Lucas en Hijmen sterk opereren, Hijmen een plaag is voor Roda, die steeds aan de rechterkant opkomt en zo steeds voor gevaar sticht. Het middenveld met Dominique, Jonathan, Harm en Frenk als een geoliede machine, de trein laat voort bewegen, waarin Dominique uit zal gaan groeien als man van de wedstrijd, overal duikt hij op en strooit met schitterende passes. De twee zeer sterke spitsen Wessel en Rik, sterk aan de bal en steeds gaten trekken voor hun opkomende middenvelders, een lust om naar te kijken. De spelde prikken van Roda, een hard schot in de hoek, wordt op schitterende wijze gepareerd door de keeper (Ronnie) van Eemdijk. In de 26e min een vrije trap vanaf de linkerkant, wordt door Wessel genomen en kromt de bal over de verdediging, precies voor de voet van Jonathan, die met een geraffineerde voetbeweging de keeper het nakijken geeft 0-4.
    We zijn gearriveerd in de 31e min. de zeer attente Spits (Wessel) van Eemdijk onderschept een terugspelende bal en schiet de bal beheerst binnen 0-5.
    In de 35e min. er wordt weer goed gecombineerd, de bal komt bij Dominique en speelt de bal naar Harm die op links, ver buiten de 16 staat en zich zonder te bedenken de bal met een prachtige curve over de keeper in de verste hoek weet te plaatsen (wereldgoal) 0-6.
    Eemdijk gaat rusten met een 0-6 voorsprong ( wat een luxe)

De 2e Helft
    Aan Eemdijk zijde waren er vier nieuwe spelers ingebracht, Christian, Aron, Martijn en Amare, respectievelijk voor Lucas, René, Harm en Frenk. René werd aan de kant gehouden, omdat hij herstellende is van een enkel blessure. Het spel van Eemdijk werd er niet minder om, maar Roda kwam toch met meer agressie het veld op, Eemdijk bleef de bal rondspelen.
    In de 3e min. Krijgt Martijn de bal op Links en speelt zich vrij en speelt Wessel aan die de doorgelopen Martijn weer bediend en die de bal via een voet van de tegenstander in het doel schiet 0-7
    Aron moest even wennen aan zijn rol als centrale verdediger maar pakte dat goed op en haalde ook een dikke voldoende. Wat later wordt de bal gespeeld op hun rechtsbuiten de snelste speler van Roda, Maar Christian die ook super snel en brengt redding.
    Ook Ronnie moest zich nog een keer goed strekken om een doelpunt te voorkomen en in de rebound was het Wouter die de bal tot corner verwerkte. In de 20e min een pass van Wessel op Amare die goed doorgaat maar zijn schot op de keeper terug ziet vallen voor de voeten van wessel en van grote afstand de bal over iedereen heen schiet, maar tot zijn grote verbazing ziet hij de bal achter de lijn weggekopt worden door een Roda speler, de scheids geeft geen doelpunt.
    In de 30e min. mogen we nog even door wisselen, Frenk voor Jonathan en Harm voor Rik.
    In de 35e min. komt er weer een counter van Roda, op rechts wordt de snelle spits weer weggestuurd, maar met een uiterste krachtinspanning van Christian en met een geweldige sliding weer de spits geen kans geen kans geeft om voor de keeper van Eemdijk op te duiken.
    In de 38e min krijgt Harm de bal op rechts en schiet tegen de arm van een verdediger en maakt dus hands, de scheids geeft een penalty, Wessel gaat achter de bal en kijkt goed wat de keeper doet en geeft op het laatste moment een geweldige Panenka penalty 0-8
    In de 42e min. redt Roda toch nog de eer 1-8

Een ongelofelijke overwinning op Roda.

Man of the match: Dominique Wallet.