• Chris de Graaf volgend seizoen assistent van hoofdtrainer Willem Romp

12 mrt 2020 Redactie
  • Eemdijk heeft Chris de Graaf aangesteld als assistent-trainer voor volgend seizoen. De 32-jarige Spakenburger volgt in die hoedanigheid Ruud van de Geest op, die aan de slag gaat bij SDC Putten 2.

• Na meerdere gesprekken tussen Eemdijk en Chris gaf laatstgenoemde deze week zijn jawoord aan Eemdijk. De Graaf keert daarmee terug op het oude nest, want in het seizoen 2015-2016 was hij speler van de A-selectie.

,,Doordat wij van de vertrekwens van Ruud wisten, konden wij al voorsorteren op een eventuele vervanger. Chris stond uiteraard op dat lijstje nadat hij vrij kwam na zijn vertrek bij Spakenburg", zegt technisch manager Jan van Twillert. ,,Wij zijn als club erg trots dat het gelukt is om een goede vervanger voor Ruud te vinden en dan eentje die en het dorp kent en een verleden heeft bij Eemdijk en ook nog eens helemaal idolaat is van het spelletje."

Van Twillert ziet de samenwerking met veel vertrouwen tegemoet. ,,Wij kennen Chris natuurlijk redelijk goed en we weten dat we een voetbaldier en winnaar pur sang binnen halen, die staat voor attractief voetbal. Een jongen met charisma en die positief eigenwijs genoemd mag worden. Dat kwam ook naar voren in de gesprekken met Willem en met ons."

• Volgens het hoofd van de technische commissie is De Graaf een waardevolle aanvulling op de stafbezetting van Eemdijk. ,,Hij ademt voetbal en ziet er erg naar uit om samen te werken met Willem, waarmee hij inhoudelijk kan sparren over speelwijze, spelprincipes, tegenstander, het ‘trainbaar’ maken van details en dergelijke. De ervaring die hij heeft opgedaan als assistent bij Spakenburg zal hij meenemen en ook daar heeft hij bepaalde plussen en minnen gezien waarmee hij Willem en de groep verder kan helpen."

Met het aanstellen van Chris de Graaf als assistent-trainer en het eerder al verlengen van hoofdtrainer Willem Romp, keeperstrainer Martijn Kos, teammanager Teo van de Mheen en verzorgster Cristel van de Mheen krijgt de staf van Eemdijk steeds meer vorm.

Eemdijk feliciteert Chris de Graaf met zijn aanstelling als assistent-trainer van hoofdtrainer Willem Romp, ziet uit naar de samenwerking vanaf volgend seizoen en ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet.