• Eemdijk heeft zich voor komend seizoen verzekerd van de diensten van Achraf Nejmi. De 28-jarige middenvelder komt over van IJsselmeervogels. Nejmi tekent op De Vinken een contract voor één seizoen, met een optie voor nog een seizoen.

• Bestuurslid technische zaken Jan van Twillert is zeer content met het vastleggen van de verdedigende middenvelder. ,,Na het wegvallen van Rafik el Hamdi en Renco van Eeken (later meer), wisten we dat we nog één positie van buiten tot onze beschikking hadden. We zijn daarom met verschillende mensen in gesprek gegaan en de keuze is met heel veel trots gevallen op Achraf. Hij is al jaren een vaste waarde bij IJsselmeervogels en het kwam dus ook voor ons als een verrassing dat hij daar moest vertrekken. In de categorie ‘niet geschoten is altijd mis’, hebben wij toen contact gelegd en ondanks dat hij eerlijk was over zijn ambities, spreekt het verhaal Eemdijk hem erg aan”, vertelt Van Twillert namens de technische commissie.

Na een eerste gesprek tussen beide partijen werd het contact steeds intensiever, waarna er ook concreet toegewerkt kon worden naar een samenwerking. ,,De band met hoofdtrainer Willem Romp -die Achraf nog kent uit hun gezamenlijke tijd bij Hercules-, de ideeën over voetbal en de invulling van zijn rol kwamen allemaal aan de orde tijdens de gesprekken. Daarin kon Achraf zich goed vinden. In zijn keuze voor een nieuwe club was ook de afstand een onderdeel. Daarbij kent hij het dorp al goed en kan hij goed aarden in de voetbalcultuur van Bunschoten-Spakenburg.”

• Over de kwaliteiten van Nejmi, die sinds 2015 voor IJsselmeervogels speelt en waarmee hij kampioen werd in de derde divisie, is Van Twillert duidelijk. ,,Dit soort spelers zijn voor ons alleen haalbaar als alles klikt en het verhaal en de ambitie van Eemdijk een kriebel losmaakt bij een speler. Dat is gebeurd en daar zijn wij erg trots op. Achraf is een middenvelder die nooit verzaakt, altijd op de goede plek staat en zelden balverlies lijdt.”

,,Daarnaast is hij een belangrijk onderdeel in het verdedigende gedeelte, maar fungeert evenwel als verbinding naar de aanval toe. Achraf is een speler die je pas gaat missen als hij niet in het veld staat. Hij is doordrongen van spelinzicht en altijd topfit. Daarnaast heeft hij als mens ook indruk gemaakt. Hij noemt Eemdijk een warme club, een gevoel dat wederzijds is bij ons naar hem als persoon.”

Eemdijk feliciteert Achraf Nejmi met zijn overstap naar onze club, wenst hem nog veel succes in het restant van dit seizoen met IJsselmeervogels en ziet uit naar de samenwerking komend seizoen.