• Opstelling Eemdijk A1
    Ronnie
    Joost, Frenk, Aron, Lucas.
    Hijmen, Amare, Martijn, Harm.
    Wessel, Rik

Eemdijk startte gehavend aan de wedstrijd, drie basisspelers René, Jonathan en Dominique zaten in de lappenmand, laatst genoemde zat wel op de bank. Net zoals vorige week, begon Eemdijk slap aan de wedstrijd. De eerste drie kansen waren voor VVZA, daarvan twee ballen op de paal, hoeveel geluk kan je hebben, de eerste duels werden verloren en de passing was ronduit slecht. VVZA was veel scherper en fanatieker dan Eemdijk. Er waren maar een paar spelers die deze middag een voldoende haalden. Nadat de eerste storm was gaan liggen, waren we 20 minuten verder. Een paar minuten later kreeg Wessel ineens, uit het niets, zomaar, door een verkeerde uittrap van de Keeper van VVZA de bal in zijn voeten, Wessel liet zich deze kans niet ontgaan en schoof de bal beheerst langs de keeper 0-1. VVZA was zeker aangeslagen. Even later was het Rik die vanaf rechts opdook voor de keeper, maar wist hieruit niet te scoren. Vier minuten later, dat was in de 26e minuut, een corner van Wessel, werd door Martijn schitterend ingekopt 0-2. Weer vier minuten later, op het middenveld kopt Frenk de bal naar links op Rik, die versneld als een (Ferrari) met de bal en laat twee spelers achter zich en snijdt de bal met een precisie van 100 % op de op snelheid gekomen Wessel voor zijn voeten en die de bal in zijn loop perfect meeneemt en voor de keeper, de bal strak in de hoek weet te schieten 0-3 (een aanval uit het boekje) In de 30e min. Wordt Lucas (vervelende bloedneus) vervangen door Christian. De wedstrijd rommelt door, in de 40e minuut wordt Martijn ( hamstring ) vervangen door Wouter. Eemdijk gaat rusten met een 0-3 voorsprong, zeker niet verdiend, maar wel drie mooie goals.

2e helft
    In de rust is er zeker niet gesproken over die mooie voorsprong, want Eemdijk wist wat er allemaal verkeerd ging, toch ging Eemdijk op de zelfde voet verder. Het spel bleef onrustig en ver beneden peil, het is dat de keeper een paar keer op tijd uit zijn goal kwam en dat Joost een keer goed door verdedigde en de bal net voor de voeten van de spits wist weg te werken, en Frenk zich een paar keer voor de bal gooide en een doelpunt van VVZA door buitenspel afgekeurd werd, anders had het maar zo een hele rare uitslag geworden. Na 15 minuten werden Dominique en Mike ingebracht voor Amare en Wessel ( licht geblesseerd ) Je zag nu ook meer rust in de ploeg komen, men kon de bal kwijt aan Dominique en verdeelde het spelletje zoals het moet. Mike stoorde de opbouw van VVZA en daardoor kwam Eemdijk iets meer in balbezit. In de 31 min. was het Dominique die de bal met gevoel over de achterhoede van VVZA speelde, waar Rik zich al had ontdaan van zijn stegenstander en met een prachtige lob over de keeper de 0-4 aantekende ( één van de spelers met een voldoende ) De wedstrijd kibbelde naar het einde. Eemdijk won deze middag geflatteerd met 0-4 van VVZA. Aankomende Zaterdag, zal er toch uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Man of the match: Ronnie de Graaf.